Czy w dzisiejszych czasach, gdy słowo pisane prawie zostało wyparte przez drukowane, w ogóle warto uczyć się pisać ręcznie? W niektórych państwach np. w Japonii, Kanadzie czy Finlandii szkoły przestały uczyć pisania odręcznego, a zamiast tego uczy się tam dzieci sprawnego pisania na klawiaturze. Także we Włoszech od kilku lat trwa dyskusja dotycząca obowiązku nauczania w szkołach pisma odręcznego. Przeciwnikiem nauki takiego pisania jest np. włoski pediatra specjalizujący się w badaniach języka dzieci – profesor Italo Farnetani. Jego zdaniem, dzieci obecnie przychodzą do szkoły podstawowej o wiele lepiej przygotowane niż kiedyś. Najczęściej znają już litery drukowane i potrafią pisać na klawiaturze. Nie ma więc w tym nic złego, że piszą w zeszytach drukowanymi literami, imitując styl pisma, z którym spotykają się w realnym świecie. Uważa on, że „ z psychopedagogicznego punktu widzenia jest niezwykle ważne, aby dziecko dostrzegało spójność między swoją codziennością, stylem życia i tym, czego uczy się go w szkole. Kursywa nie występuje w internecie ani na tablecie czy smartfonie, nie używają jej portale społecznościowe”
Pisać czy nie pisać ręcznie – oto jest pytanie
niedziela, 20.12.2020
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna
Dodatkowe informacje
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna
w Dąbrowie Tarnowskiej
ul. Szpitalna 1
33-200 Dąbrowa Tarnowska
pozostałe dane kontaktowe
33-200 Dąbrowa Tarnowska
(14) 642-27-11 tel. kom.: 669 80 7834